Co vás zajímá?

Na co se nás nejvíc ptáte?

Leckomu už elektromobilita leze krkem – denně to vídáme v diskuzích. Rádi bychom vyjádřili náš názor na nejčastější témata.

To jako budu čekat pár hodin na benzínce, než se mi to dobije?

Motorky Super Soco mají vyjímatelné baterie. To znamená, že baterku si můžeš odnést domů nebo do kanceláře a dobít z jakékoliv zásuvky. Časem si zvykneš nabíjet tak, abys měl baterku vždycky připravenou.

Jedno „dofoukání“ stojí okolo 7 Kč na elektřině, za to tě v práci určitě popotahovat nebudou, radši si to ale dohodni. 🤑

A co když mi někde na cestě dojde šťáva?

Kdyby došel benzín, musel bys někam dojít s kanystrem. Když dojde elektrika, musíš někam dojít s baterkou. Pokud plánuješ delší trasu, je dobrý nápad vzít si s sebou nabíječku, do batohu se ti určitě vejde.

Stav baterie je nicméně vidět pořád na displeji a na posledních 20% motorky přepnou do úsporného režimu. Sníží se tak zrychlení a maximální rychlost, ale je větší šance, že to do cíle zvládneš.

Dyť je to hrozně slabý a pomalý!

Nemá moc smysl papírově porovnávat čísla spalovacího a elektrického motoru. Elektrický motor má veškerý točivý moment už od nulových otáček, benzín se musí nejdřív vytočit. Další ztráty, které naše motorky nemají, jsou v převodovce, variátoru a spojce. Většina modelů má dokonce motor přímo v kole, takže výkon je opravdu přenášen rovnou na silnici.

V praxi to znamená, že elektrika vystartuje od semaforu první, a až ve vyšších rychlostech ji benzín dojede.
Nemudruj nad tabulkami a přijď si to radši vyzkoušet. „Slabý“ to možná je, „pomalý“ ne.

S takovym dojezdem nedojedu ani do Chorvatska!

Naše motorky jsou primárně určené pro dojízdění do práce a běžný pohyb po městě a obci. Do Chorvatska na nich tedy doporučujeme jezdit jen opravdovým dobrodruhům. Pokud tam ale dojedeš, pošli nám selfíčko s paštikou a my ti přispějeme na elektřinu.

A jaká autoškola mi asi udělá elektrickej řidičák?

Motorky a skútry Super Soco spadají do kategorie L1e nebo L3e. Takže je bez problémů můžeš řídit s řidičákem skupiny B, případně A1 (už od 16ti). Ty nejmenší pak dokonce s Am (od 15ti).

A co když to začne hořet? Elektromobily prej hořej!

Hoří všechno, v čem je nějaká energie – i benzín. Pokud ti motorka začne hořet, doporučujeme se od ní vzdálit a zavolat hasiče.

Teď trochu vážně: Baterky mají v sobě spoustu ochran proti přebíjení, zkratu, přepětí apod. Motorky samotné mají velký jistič, kterým se odpojí přívod elektřiny od baterky. Pokud se jen někde prošoupal kabel od světel a jiskří to tam, stačí vypnout jistič a uhasit „fackou“. Pokud hoří baterie, nemá moc smysl se s tím snažit bojovat. Když se podaří ji z motorky ještě vyndat, neshoří alespoň celá motorka, ale o něco takového se určitě nepokoušej na úkor svého nebo cizího zdraví.

Nakonec se sluší říct, že jsme na mezinárodní scéně Super Soco dost aktivní, a zatím jsme neslyšeli o jediném případu, kdy by se to někomu stalo.

Elektromobily maj vejfuk ve Chvaleticích! Haha!

Tak hele, ty chytráku. 😀

Ano, elektřina se skutečně musí někde vyrobit, a pak ještě doručit (ztrátovou) přenosovou soustavou k nám domů, kde ji následně nabíječka (ztrátově) nacpe do baterky. Ale věda stále objevuje nové možnosti, kde elektřinu brát. A některé z těch možností jsou už docela šetrné, třebaže zatím nejsou hlavním zdrojem elektřiny. Elektrický motor navíc přetaví prakticky veškerou elektřinu na pohyb, i po hodinovém ježdění není motor teplejší než 40°C.

Oproti tomu benzín se jinak vyrobit nedá. Někde se musí vyvrtat díra (to stojí spoustu energie), z té díry vypumpovat ropa (to stojí spoustu energie), ta ropa se musí zrafinovat na benzín (to stojí spoustu energie) a ten benzín dovézt na benzínku (to stojí trochu energie), kde si ho konečně můžeš natankovat, abys ho pak spálil, 30% energie využil na pohyb a zbytek jen na teplo z výfuku.

Nějak si radši vsadíme na to první. 🙂

Kdyby na to nebyly dotace, tak si to nikdo nekoupí.

Wow, jestli víš o někom, kdo rozdává na elektromotorky dotace, tak sem s ním! Nám se nic najít nepodařilo.

K ježdění na motorce patří řev motoru a vůně benzínu! Elektrika je rouhání.

K ježdění na dostavníku patří řehtání kobylek a vůně koblížek u cesty. Auta jsou rouhání…

Takhle nějak to probíhalo před 100 lety.

Odmítat novoty patří k lidské přirozenosti. Na nikoho se nezlobíme, skepse je důležitá součást kritického myšlení. Nechceme nic míň, než abys to před kritizováním přijel vyzkoušet. Tisíc lidí, tisíc chutí a pro každého motorkáře je to o něčem jiném. A stejně jako se nedá říct, jestli je lepší chopper, nebo enduro, nedá se říct, jestli je lepší benzín, nebo elektrika. Ať si každý najde to své. 🙂

Buzíci! Ekofašisti! Neomarxisti! Vítači! Bruselský diktáti!

Nálepky si nech pro špatně parkující plechovkáře.

Pojď si místo toho slušně pokecat a třeba se projet. Neboj, kámošům to neřekneme. 😉

 

Prostě napiš!

Jestli tě zajímá o čem to vlastně je, napiš a něco vymyslíme.

Používáním tohoto webu bereš na vědomí, že si ve tvém prohlížeči odložíme pár sušenek (cookies). více informací

Co nejpříjemnější prohlížení těchto stránek nabízíme navštěvníkům i díky použití technologie cookies. Dalším používáním tohoto webu či kliknutím na "Souhlasím" nám k tomu poskytuješ svůj souhlas. Není se čeho bát, jedná se o technologii starou 30 let. Jediné, co cookies dělají, je, že až přijdeš příště, budeme si tě odminula pamatovat. I cookies se věnujeme v našich Zásadách pro zpracování osobních údajů, na které se proklikneš z patičky dole na stránce.

Zavřít